Welkom op de groepspagina van groep 7/8!
Op deze pagina kunt u het komende schooljaar de foto’s en belevenissen van deze groep vinden.
Maart 2017
Sinds enkele weken werken we in de klas met oplaadmomentjes. Na ongeveer driekwartier hard werken is het fijn voor de kinderen om zich even op te kunnen laden voor een volgend vak. Daar gebruiken we de oplaadmomentjes voor. Tijdens deze momentjes mogen ze zelf kiezen wat ze gaan doen, de één wil graag een brug bouwen met andere kinderen (ontwikkeling van het ruimtelijk inzicht en leren samenwerken) een ander gaat aan de slag met een van de rekenpuzzels (leert oplossingsgericht te denken) enkele gaan bezig met tekenen (leren hoe je kan spiegelen of om iets op het platte vlak ruimtelijk te laten lijken en bovenal trainen ze hun fijne motoriek) en weer een ander doet een spel met getallenkaarten (inzicht in symbolen en trainen van het reactievermogen). Zo zie je dat elk kind onbewust aan vele doelen werkt. De kinderen genieten ervan en de concentratie tijdens het werken merk ik dat hierdoor is verhoogd. Hieronder een schets van de activiteiten van vandaag tijdens de oplaadmomentjes.
December 2016
Bij de gymles hebben de kinderen vandaag geschommeld in de touwen en gesprongen op de trampoline. Hieronder zie je een paar sprongen.
November 2016
Een kleine indruk van de presentaties van onze Engelse les gecombineerd met ICT en creatief.
Oktober 2016
Even een kijkje achter de schermen, de rekenles van vandaag: diagrammen
Groep 7 en 8 zijn vandaag aan de slag gegaan met diagrammen.
Groep 7 heeft zelf staafdiagrammen gemaakt. Ook hebben we naar de cirkeldiagram gekeken.
Groep 8 wist al het een en ander van diagrammen. Zij hebben een diagram gemaakt van hun vooruitgang bij de keersommen. Hoeveel keersommen kan je oplossen in 50 seconden?
September 2016
Een zwembad ontwerpen!
Groep 7 en 8 hebben vandaag zwembaden ontworpen. Groep acht heeft uitgerekend hoeveel liter water we nodig hebben om het klaslokaal om te toveren tot één groot zwembad. Groep zeven heeft mini zwembadjes ontworpen.
Hieronder vind je hoe Tara en Anouk bij het goede antwoord zijn gekomen:
Stap 1: Opmeten: de lengte, de breedte en de hoogte.
Stap 2: 2 cm van de hoogte afhalen, want hij mag niet overstromen.
Stap 3: Lengte x breedte x hoogte = de inhoud in cm3
Stap 4: Van cm3 naar dm3. 1 dm3 was 1 liter.
Stap 5: Het antwoord opschrijven.
En dat was ons stappenplan voor een mini zwembadje. Klaar!
Start van het schooljaar
De kinderen hebben aan het begin van het schooljaar allemaal een wens mogen opschrijven. Deze hebben een mooie plek in de klas gekregen.
Afgelopen weken hebben we prachtig zomerweer gehad, hier horen uiteraard ook mooie zomerbloemen bij. De kinderen hebben zonnebloemen gemaakt van potlood/pastelkrijt en hebben daarna er een mooie lucht bij geschilderd.
Please activate some Widgets.
IKC De Doornick
Blauwe Hoek 40
6686 AE Doornenburg
T 0481-421208
E ikcdoornick@delinge.nl
IKC De Doornick onderwijs
T 0481-421208
E ikcdoornick@delinge.nl
KDV Gijsje
T 06-51809273
KDV Doortje
T 06-30504535
E kdvdedoornick@delinge.nl
BSO
T 06-19029677
E bsodedoornick@delinge.nl
Deze school is onderdeel van
De Linge www.delinge.nl